Selecteer een pagina
Hieronder vindt u uitleg over de groepslessen. Het lesrooster voor de groepslessen vindt u op de home pagina.
Buikspierkwartier

Een korte training voor de buikspieren, in een kwartiertje werken aan een sterke core.
Een kwartier lang alleen maar buikspieroefeningen.

Het buikspierkwartier vindt op meerdere momenten in de week plaats, kijk hiervoor in het groepslesrooster op de home pagina

Circuittraining

Circuittraining is een trainingsmethode waarbij je een circuit doorloopt om je hele lichaam te trainen. Je voert een aantal oefeningen achter elkaar uit, waarbij al je spiergroepen aan de beurt komen. Deze oefeningen kun je op basis van tijd doen, maar ook aan de hand van een x aantal herhalingen. Het aantal herhalingen zal per oefening verschillend zijn. De rust die je tussen de oefeningen krijgt, is beperkt. Hierdoor werk je naast het vergroten van je kracht, ook aan je conditie. Het leuke aan circuittraining is dat je elke keer weer andere oefeningen krijgt waardoor het zeer afwisselend is.

Voordelen circuittraining
Circuittraining is een populaire en eenvoudige manier om je lichaam te trainen. Naast dat het een leuke en afwisselende manier is om te trainen, heeft het ook nog andere voordelen:

  • Circuittraining is toegankelijk voor alle niveaus.
  • Je verbetert je uithoudingsvermogen.
  • Circuittraining helpt je vet verbranden.
  • Circuittraining kan in groepsverband, zodat je extra gestimuleerd wordt.
Fatburn-BBB
Staat voor Buik, Billen, Benen en ook de rest van het lichaam komt aan de beurt. De les is low-impact (dus geen “gespring”). Een BBB-les begint met een warming up, waarna er spierversterkende oefeningen worden gedaan voor boven- en onderlichaam. Er wordt gewerkt met bijvoorbeeld gewichtjes en/of dynabands. Als afsluiting van de les worden er buikspieroefeningen en een cooldown gedaan. Deze les is geschikt voor jong en oud!
Yoga

Zoek je naar een manier om te ontspannen en gezond te blijven, dan is Yoga misschien iets voor jou. Yoga is leuk om te doen, zorgt voor een sterk en soepel lichaam en werkt bovendien heel ontspannend.

De voordelen van Yoga
Yoga is een sport die heel positieve effecten heeft op de gezondheid.

  • Totale work-out voor lichaam en geest
  • Vergroot je fysieke en mentale kracht
  • Bereik conditie, souplesse en balans
  • Vind rust, ontspanning en inspiratie

Voor wie is Yoga?
Iedereen kan Yoga beoefenen ongeacht leeftijd, geslacht of conditie. Bij Fitnesscentrum Prinsenbeek krijg je Yogales onder begeleiding van een zeer ervaren docente.

Wat neem ik mee?

  • Gemakkelijk zittende kleding
  • Flesje water of bidon
  • Handdoek

Wanneer?
In het lesrooster kun je zien wanneer er Yogalessen worden gegeven.
Zelf de positieve effecten van Yoga ervaren? Meld je nu aan voor een gratis proefles!

Body Shape

Tijdens een BodyShape les zal je op plezierige wijze werken aan onderdelen als kracht, balans, vitaliteit en conditie. Doordat je diverse materialen gebruikt, train je altijd op een gevarieerde manier, waardoor geen enkele training hetzelfde is. Iedere les is in een aantal blokken opgedeeld. Om je spieren op te warmen en blessures te voorkomen, zal je altijd starten met een warming-up.

Na de warming-up is het tijd om te gaan zweten! Middels een aantal high impact aerobics oefeningen zal je vetverbranding worden geactiveerd en je uithoudingsvermogen op de proef worden gesteld. Hierna volgen een aantal spierversterkende oefeningen met de focus op de grote spiergroepen. Om je hartslag te laten dalen en je spieren weer op lengte te brengen, zal iedere les worden beëindigd met een cooling-down. Om het uiterste uit je training te halen wordt je tijdens iedere les begeleid door een gecertificeerde groepslesinstructeur.

Zumba / Labooca

Zumba
Een leuke en effectieve manier om te bewegen!
De revolutionaire Zumba is geïnspireerd door de Latijns-Amerikaanse dans en is een vetverbrandende, spierverstevigende workout. Met Zumba heb je niet het gevoel dat je bezig bent met een workout, omdat het zo leuk is!
Uit onderzoek is naar voren gekomen dat je met Zumba tot wel 1000 calorieën per uur verbrandt. Met elke swingende Zumba workout beweging werk je aan je onderlichaam, buikspieren, middel en bovenlichaam. Je verbrandt in alle drie de gebieden tegelijk. En het mooiste van alles is dat Zumba snel en gemakkelijk te leren is.
Voordelen:

  • Op een leuke en swingende manier afvallen
  • Tot wel 1000 calorieën per uur verbranden
  • Zowel vet verbranden als je spieren verstevigen met de verschillende workouts

Labooca
Deze workout is bedacht door Marlon Conner. Labooca staat voor ´Latin Bootcamp´ en is een fitnessprogramma gebaseerd op Latijns-Amerikaanse ritmes en muziek. Labooca is geschikt voor alle mensen die genieten van groepslessen en bewegen op muziek, maar die zichzelf net iets verder willen pushen!
Labooca combineert soepele en sexy dansbewegingen met de meeste effectieve bootcamp-oefeningen die een boost zijn voor al je spieren, zoals rennen, springen, boksen en schoppen. Wil je werken aan een slanker en strakker lichaam, je spieren verstevigen of je conditie opbouwen? Dan is Labooca iets voor jou!
Deze volledig energieke workout geeft je hele lichaam en geest een boost, terwijl het tegelijkertijd een lach op je gezicht tovert. Je verbrandt per les ongeveer 600 kcal!
Wil jij je goed voelen en er goed uitzien? Dan is Labooca helemaal voor jou!

Ready 2 Dance (nieuw!)

Wanneer jij van swingen houdt mag je deze les zeker niet missen!

Een mix van Zumba en Streedance.

Voor meer informatie vraag ons gerust!

Pump

PUMP is de originele barbell-les met spierversterkende oefeningen voor je hele lichaam.
Tijdens deze 60 minuten durende workout worden alle spiergroepen aangepakt met een selectie van technieken uit de krachtzaal, zoals squats, presses, lifts en curls.
Fantastische muziek, professionele instructeurs en jouw eigen gewichtskeus leveren de resultaten op waar jij naar streeft – en snel!

Bokszaktraining

Wat is het?
Een bokszaktraining is een ervaring op zich. Het is de ultieme workout waarbij je je hele lichaam gebruikt. Het gaat over je romp, je armen, je schouders en je benen. Door middel van trappen en stoten tegen een bokszak geef je je lichaam het gevoel dat het weer leeft. Wat kan het voor jou nog meer betekenen:
• Werken aan je conditie
• Optimale vetverbrander
• Verhoging van je zelfvertrouwen
• Ontmoeten en sporten met leuke mensen
• Ultieme stress release

Voor wie?
Een bokszaktraining is de perfecte training voor groepstrainingen met mensen van diverse niveaus. Het maakt ons niet uit als je nog geen ervaring hebt. Onze trainingen worden gegeven door mensen die jou de aandacht kunnen geven die je nodig hebt om gewoon lekker mee te doen. Wij repecteren ieders niveau, de trainingen zijn ongedwongen en zonder lichamelijk contact. Ook voor sporters met een goede conditie vormt deze les een uitdaging.

Bootcamp

Bootcamp is een groepstraining die conditie- en krachtoefeningen combineert. Vrijwel altijd wordt de training in de buitenlucht gehouden. Tijdens bootcamp wordt er veel gebruik gemaakt van obstakels die in de omgeving aanwezig zijn, denk bijvoorbeeld aan bankjes, stoepranden, boomstronken en hekken. Ook kun wordt in bootcamplessen regelmatig in tweetallen of in kleine groepjes gewerkt, zodat je elkaar kunt gebruiken om bepaalde oefeningen uit te voeren.

De oefeningen die gedaan worden, kunnen sterk variëren. Dit ligt onder andere aan de instructeur, maar ook aan de leeftijd van de groep, het fitheidsniveau van de deelnemers en de mogelijkheden in de omgeving. Tijdens sommige bootcamplessen ga je bijvoorbeeld een flink stuk hardlopen, terwijl er ook lessen zijn waarin alles in een stevig wandeltempo wordt gedaan, zodat het ook voor minder fitte mensen haalbaar is.

Conditionele oefeningen zoals hardlopen of wandelen, worden in een bootcamples afgewisseld met krachtoefeningen. Doordat je de krachtoefeningen met je eigen lichaamsgewicht uitvoert en je niet vast zit op een apparaat, train je vaak een aantal spiergroepen tegelijk. Hiermee worden niet alleen je spieren, maar ook je coördinatie uitgedaagd.

PolePro Leek

Wat is Pole Fitness?
Pole Fitness is een ontzettend leuke manier om beter in je vel te komen zitten. Het is de ultieme workout aan de paal door cardio- en krachttraining met elkaar te combineren. Hierbij werk je aan je kracht, uithoudingsvermogen en flexibiliteit. Je motiveert, inspireert en helpt elkaar om een oefening onder de knie te krijgen.

De groepslessen bestaan uit 2 verschillende niveau’s op de dinsdag en de donderdagavond (18.45 – 20.00 uur). Na een goede warming-up krijg je les in de basistechnieken van het paaldansen. Elke les worden de oefeningen van de vorige les herhaald en worden er natuurlijk nieuwe oefeningen bijgeleerd.

Dus wil je afvallen, fitter, sterker, leniger, zelfverzekerder worden of lijkt het je gewoon ontzettend leuk om eens te proberen? Kom dan snel eens langs voor een proefles!

 

Kom ook sporten bij ProFit Leek!

een uitdaging voor jong en oud